@kusyi03






personal info
 stalker blog kusyi!



NOTA KAKI :

Jangan baca entri ini jikalau anda ada penyakit alergik dengan ayat-ayat di bawah. Bacalah entri di bawah pakai hati. Menulis merupakan hobi aku. Eceh. Menipu.

I am part-time in accounting.. But major in Dai'e.. Lillahitaala.



MY ACCA LIFE HERE

sincerely,
kusyi..


Follow Me




Tweets by @kusyi03

Archives

Ads

120 x 90 120 x 90





Nak daftar churpchurp? click here



Credits

theme by Steff Tabalong

ReBlog : Dia Bukan Takdirku
05 December 2015, 10:30 PM
Reblog from THIS
ingat tumblr je ada reblog ni? blogger pon ada k. aku yang buat. haha.


Dalam hidup ini, pernah tak tetiba kita rasa macam attracted with someone.. attracted yang luar biasa.. bukan just tertarik sebab suka2.. bukan sebab saja2.. walaupun masa tu baru 1st time nampak dia, walaupun sebenarnya kita tengok dia dari jauh je.. yang mana, at one point, we think we have find the right person.. Dia yang menyenangkan hati sesiapa sahaja, dia yang disayangi semua orang, dia yang menegakkan agama dan dia yang kita yakin mampu memimpin tangan kita ke syurga.. kita berdoa sungguh2 sepenuh hati pada Allah supaya dialah oragnya..orang yang akan melengkapkan hidup kita.. orang yang terima kita seadanya.. tapi, apabila Allah menjawab doa kita, rupa2nya, dia bukan takdir kita.. kerana tak semua orang sebertuah deena bahrin kan? *smile*

Sedih? kecewa? laa tahzan.. Innallaha ma ana.. jangan bersedih.. Allah bersama2 mu.. kenapa harus bersedih? ehm.. macam ni, let put it this way..

“Perasaan suka cinta kasih sayang adalah pemberian Allah.. indah dan ceria.. aku suka kau, suka.. tapi tak bermakna aku harus berduka jika kau bukan takdir ku..”

Kita ini perlu menjadi generasi akhirat.. yang melihat dunia ini dengan jendela akhirat.. kalau kita betul2 bina cinta kita atas keimanan, ketakwaan, maka kita akan redha kalau kita terlepas orang yang kita cintai.. Kita bukan menghendaki redha Allah untuk mendapatkan orang yang kita suka TAPI kita berusaha untuk mendapatkan orang yang kita suka hanya untuk redha Allah..maka, kalau Allah takdirkan kita tidak dapat orang yang kita mahu, apakah itu satu masalah buat kita?

People always wrong when come to love.. mereka fikir cinta juz feeling suka between men n women.. hakikatnya cinta lebih besar maknanya dari itu.. the truth love supposedly membina peribadi manusia untuk menjadi lebih baik dari dulu.. itulah cinta yang suci dan bersih kerana cintanya berhubungan dengan Allah.. tapi perlu diingat.. cinta sesama manusia belum tentu indah penghujungnya.. Namun cinta kepada Allah tak pernah membawa kecewa.. maka kita sepatutnya merenung kembali, merenung sedalam2nya, atas dasar apa cinta kita itu di bina..

We are human being.. Not an angel.. kita akan rasa sedih jika apa yang kita harapkan tidak kesampaian.. kan? boleh bersedih tapi usah panjangkan kesedihan itu.. jika dia bukan takdir kita, doa pada Allah supaya Dia tarik kembali perasaan suka itu. Doa pada Allah supaya perasaan suka itu Dia campakkan pada orang yang berhak untuk memilikinya.. Ikhlaskan hati kerana kita bukan siapa2 untuk menolak takdir yang Allah dah tentukan.. The best for Allah is the best for us.. ingt tu.. dan kadang2 Allah sengaja temukan kita dengan orang yang salah supaya bila kita jumpa dengan orang yang tepat, kita akan menghargai dia.. suka saya nak kongsi satu ayat dalam al-Qur’an yang saya rasa ayatnya memang available untuk situasi ini..

“Mungkin sesuatu yg kau sukai itu buruk bagimu dan mungkin sesuatu yg kau benci itu baik bagi mu.. sesungguhnya Allah maha mengetahui” (Al-Baqarah:216)

Entry kali ini saya tulis untuk seorang sahabat saya secara khususnya dan untuk saya kamu anda kalian secara am nya.. moga apa yang saya tuliskan ini akan memberi satu pandangan dari sisi yang lain tentang cinta yang tak kesampaian.. Bila perpisahan itu berlaku kerana Allah maka , yakinlah Allah telah menuliskan yang terbaik untuk kita , usah terlalu bersedih kerana Allah tidak akan menzalimi hamba-Nya .. Bersabarlah , pasti ada yang terbaik untuk kamu :)


#Cinta itu milik Allah.. bila2 masa Allah boleh beri dan bila2 masa Allah boleh tarik kembali.. aku dengan mudah boleh mencintai sesiapa yg Allah kehendaki dengan syarat dia juga harus mencintai Allah#

***
Well said..
Serius i tak sedih..
Sebab bila kita faham..
Jodoh, ajal dan rezeki..
Allah dah tetapkan..
Mengapa perlu bersusah sampai nak berdukacita 
jika dia bukan yang ditetapkan..
Banyak benda yang perlu dipelajari..
Bersyukur..
Kerana banyak nikmat yang telah Allah berikan pada kita..
Ada makcik tu tepuk bahu aku,
"Jodoh, ajal dan rezeki.. Allah dah tetapkan.. itu kerja Allah..
Kita takde hak nak usik kerja Allah.."

Dan aku.. kembali senyum..
Terima kasih sekali lagi kepada Allah.
Syukur alhamdulillah..
Dia masih memberikan aku pesanan..
Melalui hamba-Nya..
:)


Labels: , ,

« older entriestoprecent entries »