03.autumn & heart

Follow|Home
21 September 2014 | 12:43 AM | 2 comments
Assalamualaikum.

Yes. Pernah dengar quote tu? Siapa peminat Hlovate, of course pernah baca kan?

Now, I will share a story. True story. A little bit. If you wanna read it, go on. But if you want to criticize on it, go on. :)

Dulu..
Aku bukan macam ni..
Bila korang kenal aku lagi lama, korang akan kenal aku lagi dekat..
Dan korang adalah.. Orang yang aku isytiharkan orang yang istimewa. Haha.

Dulu..
Aku pun pelajar biasa..
Yang cuba nak jadi luar biasa..
Yang Allah pandang..

Sekarang..
Bila aku nak jadi macam tu..
Dugaan datang..
Aku tahu..
Tu tandanya Allah sayang..
Syukur.

Bila aku cuba nak berubah..
Aku cuba jadi the NEW me..
Yang tak banyak cakap depan orang ramai..
And yes.. Menjadi. Alhamdulillah..
Walau terkadang, terlepas marah..
Aku minta maaf..

Orang kata.. Berkata bila perlu.. Berdiam bila rasa benda tu tak perlu..
Bila aku bersuara,
Yes.. Itu aku..
Bila aku cuba nak berdiam..
Orang kata itu fake..

Tapi, aku tak rasa itu fake.
Mencuba untuk berubah, memang korang akan nampak fake..
But in reality.. Itulah dia.

Fake it till you make it..
Kalau tak, sampai bila?
Takkan nak tunggu matahari naik dari sebelah barat
baru kita nak berubah?

Perlahan-lahan..
Allah tengok usaha.. Bukan outcome.

Labels: , , , , ,



2 Comments available :

September 28, 2015 at 1:55 PM
Anonymous Anonymous said...

k.kusyee.. macam mana kita nak kuat untuk berubah?

September 29, 2015 at 3:09 PM
Blogger kusyi said...

as what is said, bukan senang nak berubah. perlahan2. yg penting berterusan (istiqamah). sometimes we need someone that can listen semua masalah kita. and that 'someone' is only Allah. the reason why we live in this world. Is only for Allah. sama2 kita berdoa supaya kekal dalam menjadi perubahan yang Allah redha. hiks. Salam Ukhuwah. :)

Post a Comment