@kusyi03






personal info
 stalker blog kusyi!



NOTA KAKI :

Jangan baca entri ini jikalau anda ada penyakit alergik dengan ayat-ayat di bawah. Bacalah entri di bawah pakai hati. Menulis merupakan hobi aku. Eceh. Menipu.

I am part-time in accounting.. But major in Dai'e.. Lillahitaala.



MY ACCA LIFE HERE

sincerely,
kusyi..


Follow Me




Tweets by @kusyi03

Archives

Ads

120 x 90 120 x 90





Nak daftar churpchurp? click here



Credits

theme by Steff Tabalong

Sakit.
15 June 2014, 12:42 PM
Assalamualaikum.

Manusia kalau sakit, baru nak ingat Tuhan,
Baru nak rayu bersungguh-sungguh supaya disembuhkan.
Masa sihat pernah fikir nak ucap
ALHAMDULILLAH?
Pernah fikir nak sedekahkan harta yang ada?

Paling parah,
Masa sakit salahkan Tuhan,
Cakap Tuhan tak sayang dia.

Pelik.
Aku pelik betul dengan manusia macam ni,

Sakit tu ujian.
Nak uji sama ada kita kuat atau tak.
Sakit tu dugaan,
Dugaan tanda Allah sayang.

Tanda Allah tak nak kita tersasar jauh,
Alpa dengan duniawi.

Kalau ajal dah sampai,
Sempat lagi ke nak bertaubat?
Sedangkan Nabi yang tak ada dosa pun,
Taubat hari-hari.

Kita?

Life is beautiful. | via Facebook

Labels: ,

« older entriestoprecent entries »