03.autumn & heart

Follow|Home
19 August 2011 | 2:27 PM | 0 comments
Assalamualaikum!!


Hari ni. Kusyi dengan baek hati nak share tentang Kerja Kursus Akaun 2011 yang form 4 punye! Haha..


Sape yang form 4 jugak.. Mari dekat.. Mari dekat..Haha..


Tapi yang nih yang kusyi buat setakat ni jela.. Yang laen2.. Kusyi dalam proses jee..


Sebelum tu.. Kusyi nak cakap.. Kusyi pon stress dgn kerjeee kursus ni! Dahlah kusyi tgh exam! Grrr... Sabo jela~ -.-'


Okeyh! Sekarang kusyi nak share yang kusyi dah buat sikit..


Hehe..


Kalau dah amek tu! Komen leeee... Jangan pakat copy je! :P


PENGENALAN PERNIAGAAN



Saya _______ telah menubuhkan perniagaan alatan sukan iaitu, ____ Sport Enterprise pada 1 Ogos 2011 dengan modal sebanyak RM 80 000. Perniagaan saya merupakan perniagaan jenis milikan tunggal yang menjual pelbagai alatan sukan seperti jersi,kasut sukan dan alatan memanah. Perniagaan saya ini turut dibantu oleh dua orang pekerja yang dibayar gaji RM 1 200 setiap pekerja sebulan.

     Saya memilih untuk menubuhkan perniagaan yang menjual alatan sukan kerana :

·        Saya sangat berminat dalam urusniaga alatan sukan,
·        Terdapat permintaan yang tinggi dalam kalangan penduduk yang minat bersukan tetapi sukar untuk mendapatkan alatan sukan yang tidak terdapat di kawasan kediaman mereka,
·        Kurangnya perniagaan yang menjual alatan sukan dengan harga berpatutan.

     Saya percaya dengan menjalankan perniagaan milikan tunggal yang menjual alatan sukan, saya akan memperolehi keuntungan yang tinggi serta dapat memuaskan permintaan pelanggan saya.

    Saya faham dengan melibatkan diri dalam perniagaan yang berisiko dan mencabar, saya perlu berusaha bersungguh-sungguh untuk meneruskan perniagaan saya seperti menghadapi saingan dan risiko yang tinggi, menanggung segala kos dan kerugian yang bakal dihadapi pada masa hadapan.

Yang tu jea kusyi buleh share.. Hahahaha.. Actually nak share jugak profil perniagaan.. Tapi.. Takde table lak kat sini..Huhu..

Tapi kalau ada sebarang pertanyaan..

Email kusyi yea.. 

tengkuasyikin@gmail.com

tata~

Salam

Labels:



0 Comments available :

Post a Comment